Apakah itu 5 Axis CNC Machining?

- 2021-11-15-

5 paksipemesinan CNCmerujuk kepada proses menggunakan arahan komputer untuk mengawal mesin supaya alat pemotong atau bahagian pemprosesan boleh bergerak di sepanjang lima paksi pada masa yang sama untuk memproses pelbagai bahagian yang kompleks.

Mengikut kerumitan bentuk geometri bahagian, pilihan mesin semasa pemesinan CNC akan berbeza. Di Sunbright, kami mempunyai mesin pengilangan tiga paksi, empat paksi dan lima paksi untuk memenuhi keperluan anda untuk bahagian yang berbeza kerumitan. Kami mempunyai jurutera profesional yang boleh menganalisis proses pembuatan bahagian dan mesin serta peralatan untuk anda mengikut bahagian yang anda reka, dan boleh membantu anda dalam mengoptimumkan reka bentuk anda.

Disebabkan oleh 5 paksipemesinan CNCboleh diletakkan dan disambungkan dalam lima darjah kebebasan, ini bermakna bahan kerja boleh diputar ke mana-mana sudut kompaun berbanding dengan alat pemotong untuk pemesinan. Dalam proses untukbahagian pemesinan, Pemesinan CNC 5 paksi biasanya digunakan untuk bahagian pemesinan dengan bentuk 3D yang sangat kompleks.